I uke 42 fikk vi prøve 4 dager på et nytt utplasseringsted. Jeg har valgt ungdomsskole, og var kjempespent på mitt nye utplasseringsted, med tanke på at jeg aldri har jobbet med ungdom før.
Første dagen fikk jeg vite at jeg skulle jobbe i elevbedriften i kantina. Jeg skulle omgås ungdommer som deltok i kantinearbeid, og gjøre diverse ting som trengtes. Spisefri er på 1 time hver dag, og da skulle vi være i hallen og gjøre forskjellige aktiviteter med ungdommene. Vi måtte også ha på oss gule vester det står "zero" på, som et tegn på at vi er personer ungdommene kan gå til hvis de lurer på noe eller trenger noe. "Zero" er et antimobbingprogram som har gjort stor innsats for å følge. Etter midttimen skulle jeg hjelpe svake elever i fag, samt leksehjelp etter skoletid.
Første uka var utrolig spennende og innholdsrik. Første dag ble vi spurt om hva som var målet og forventingene våre for uka. Målet mitt var å bli kjent med elevene og kunne oppleve hvordan man skal balansere å være "kompis" samtidig som man skal være en god rollemodell. Jeg følte jeg fikk det veldig bra til. Og elevene ble vi godt kjent med. Hele uka var vellykka, og jeg føler jeg har valgt et riktig praksissted.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar