Etter historien var fortalt fikk vi beskjed om å gå stille tilbake og male inntrykkene vi hadde fått av historien. Alt måtte bli gjort i fullstendig stillhet, uten noen verbal kommunikasjon i det hele tatt på bordene.
Bilde hentet fra: http://photographers.destinspaces.com/
Maleriene ble til nydelige bilder. og til slutt lagde vi et dikt:
Keiseren ond og stor
gjorde mye ondt på sin jord
en dag ble han lei av alt
ut til et lite skogholdt dro han
og la seg ned og gråt over alt
En liten bie vekket han opp
med sin kappe han prøvde å fange den
men før han visste ordet av det
var det sommerfuglenes farger som fanget han



