tirsdag 31. august 2010

Hvordan sommerfuglene ble til

I dag fortalte Anne- Marit en historie om en ond keiser som en dag ble så lei av all elendigheten han hadde bidratt med å skape i landet sitt at han dro ut i et skogholt for å roe tankene sine. Da han kom ut i skogholtet la han seg ned og gråt over alt han hadde gjort. Etter en liten stund kom det en liten bie, han prøvde å fange den ved å ta av seg den fargerike kappen sin og legge den på bakken. Da begynte kappen å bevege seg rundt som om vinden tok tak i den. Kappen delte seg i flere biter og ble til store fine fargerike sommerfugler som fløy rundt keiseren.

Etter historien var fortalt fikk vi beskjed om å gå stille tilbake og male inntrykkene vi hadde fått av historien. Alt måtte bli gjort i fullstendig stillhet, uten noen verbal kommunikasjon i det hele tatt på bordene.

                                            Bilde hentet fra: http://photographers.destinspaces.com/

Maleriene ble til nydelige bilder. og til slutt lagde vi et dikt:

Keiseren ond og stor
gjorde mye ondt på sin jord
en dag ble han lei av alt
ut til et lite skogholdt dro han
og la seg ned og gråt over alt

En liten bie vekket han opp
med sin kappe han prøvde å fange den
men før han visste ordet av det
var det sommerfuglenes farger som fanget han

onsdag 25. august 2010

MALE GARDINER

Tirsdag 24.08
I går sydde vi og malte gardiner sammen med A klassen. Vi ble delt opp i grupper på to og to. Johanne og jeg var på gruppe sammen, og sydde gardiner. Sy med symaskin var en utfordring for de fleste, men vi kom ganske fort inn i det alle sammen.


Da vi endelig var ferdig med syprosjektet, satte vi i gang med å male. Vi bestemte oss for å male en kreativ gardin, med mange forskjellige dyr på. Andre valgte å male tegneseriefigurer slik som supermario, pokemon og hello kitty.


Fotograf: Sara Slezak


Jeg syns dagen var spennende og interessant. Innimellom malingen gjorde vi oppgaver, slik at vi satt igjen med følelsen av å ha lært mye, samtidig som at vi hadde gjort noe kreativt og sosialt.