Forsøk nr to var å tenne på en tom tepose hvor vi skulle se hva som skjedde da den hadde brent opp. Forsøk nummer tre gikk ut på å ta en tom brusboks og la vannet koke og fordampe. deretter skulle vi ta den tomme boksen, hvor vannet hadde fordampet, og legge den opp ned i en beger med vann i. Boksen reagerte ved å trekke seg innover veldig fort.
Alle disse forsøkene var veldig fascinerende, og som Åsmund sa selv; Det er sånne ting man kan gjøre midt i en time for å få opp motivasjonen til barna eller de unge. Jeg følte at denne timen var veldig nyttig og motiverende til hva vi kan gjøre ute i praksis.
Dette er sånne spennende ting vi burde gjøre mer av i timen, for å få mer motivasjon å øke vår kreativitet i klassen og praksisen.