mandag 8. november 2010
OBSERVASJON
Jeg har observert de siste ukene at gutter og jenter er veldig forskjellige i ungdomstiden. Foreksempel forrige tirsdag hvor vi arrangerte leksehjelp, var det kun jenter som kom og ingen gutter. Jenter virker mer som benytter seg av mulighetene som er til å lære mer og få hjelp med ting de lurer på. Gutter er mer som tar det som det kommer, og finner ut av det meste selv eller ved hjelp av nettet. Jeg har også observert at jenter mer mere glad i å sitte inne i midttimen og snakke, henge i gangene, spille spill, tegne eller øve til prøver. Guttene er mer aktive og går i hallen for å spille fotball, spiller ping pong i gangene eller trene på styrkerommet. Fåtallet av guttene henger med jenter og har det gøy. Jeg har observert at i denne alderen er ikke jenter og gutter like opptatte av å henge med hverandre, som man er i slutten av 10 og videregående. Gutter er mer utviklet i grovmotorikk, mens jentene er mer utviklet i finmotorikk og bruker mest av det.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar